Blog

5 tips om tóch in beweging te komen

5 tips om tóch in beweging te komen

 

Het is je vast niet vreemd dat je zo nu en dan de meest gedreven, enthousiaste intenties hebt om met iets te beginnen, maar wanneer puntje bij paaltje komt verschijnen er ineens allerlei tegenargumenten ten tonele.

Wat kun je doen om dit niet-helpende commentaar van je bovenkamer om te buigen naar wél helpend commentaar? 


In deze blog deel ik 5 concrete tips hoe je jezelf kunt supporten om je voornemens waar te maken en tóch in beweging te komen! 

  1. Herinner je jezelf eraan waarom je het in eerste instantie van plan was. Wil je een betere conditie? Sterkere spieren? Beter voor je lichaam zorgen? Wanneer je denkt aan de ‘waarom’, kom je makkelijker (weer) in beweging;
  2. Zoek een sportmaatje. Samen sporten is vaak veel gezelliger dan in je eentje. Al kan het juist ook heerlijk zijn om in stilte dat rondje hard te lopen. Dit kan je ook met elkaar afspreken. Samen rennen, achteraf kletsen.
  3. Beloon jezelf. Het is nogal menselijk om ‘slecht’ gedrag behoorlijk af te kraken en boos en teleurgesteld te zijn in jezelf wanneer iets niet gelukt is. Maar andersom werkt het veel beter: beloon jezelf wanneer iets wél gelukt is. Voel je het verschil? Veel positiever en dit motiveert je om het de volgende keer weer te doen!
  4. Leg je spullen alvast klaar. Wil je je dag beginnen met yoga of wat stretches? Leg je mat alvast klaar! Het liefst pontificaal middenin de woonkamer of waar je het ook wilt doen. Zorg dat je erover struikelt en neem je voor dat je er in ieder geval op gaat staan of zitten. De rest volgt als vanzelf. Heb je je voorgenomen een rondje buiten te gaan hardlopen? Leg je kleding en schoenen alvast klaar. Denk er niet teveel en te lang over na en trek zo snel mogelijk je kleding aan and.. there  you go!
  5. Neem een trainer of coach. Eerder schreef ik hier ook al over. Het is zó waardevol om een expert aan je zijde te hebben die jou begeleidt en support. Je traint hierdoor niet alleen meer structureel, maar ook beter en efficiënter.

Hopelijk helpen deze tips jou om tóch dat te doen wat je je had voorgenomen! Het is een kwestie van beginnen. Een eerste stap zetten. En dan een volgende. De rest volgt vanzelf en voordat je het weet is het je nieuwe routine geworden.

 

Wil je hier meer over weten? Download dan mijn E-book.  

 

 Wat is jouw ultieme tip wat dit betreft? Leuk als je het met ons deelt! 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen

Bergjezelf.nl maakt gebruik van cookies om een fijne website ervaring te realiseren